2023-09-13 22:06:55

@zkline Cause story content, especially all dialogues of the game, are not fully available on web. I prefer create my own story cause i like that, nothing else. And, beside campaign mode, all is same than the original game: global gameplay, musics, some sound effects, units, tiles, mechanics, etc.

2023-09-13 22:25:35

Professional developers please help:

2023-09-14 11:57:46

@edern. Can I contribute Vietnamese to the game? I want to do it. I looked at the language file and I think I can do it.

2023-09-14 12:07:49

@Dtd Trung With pleasure. Create a translation folder is easy, even if it is necessary to update it after each update. I'm working on a way to display English content whenever other languages are not full. You can send me the translation folder by mail when it is over.

2023-09-14 12:32:09

Sorry about the double post. For those who encountered crash when trying to enter classic map, could you send me the full content of error.log file, located in the folder's root? If the message is too big, you can send it by MP or by mail, which is on my first post. Thank you.

2023-09-14 13:58:03

Hi,
I don't know if it could help, but for the person who can't launch the game, do you have the java runtime environement or the direct x installed ?
I'm not a dev and I don't know if you need jre or direct x to launch this game, but maybe.

2023-09-14 14:14:08

@56 I think games written in Python don't need it

2023-09-14 14:24:15

@55
[2023-09-14 20:23:08] An error occurred: Traceback (most recent call last):
  File "advance_wars.py", line 95, in <module>
  File "data\screens\screen_manager.py", line 191, in update
    self.screenAction()
  File "data\screens\screen_manager.py", line 153, in screenAction
    self.addScreen(action[1])
  File "data\screens\screen_manager.py", line 48, in addScreen
    screen.refresh()
  File "data\menus\classic_maps_selection_menu.py", line 34, in refresh
    self.maps = self.getClassicMaps()
  File "data\menus\classic_maps_selection_menu.py", line 29, in getClassicMaps
    return ClassicMapGenerator.getMaps()
  File "data\maps\classic_maps\classic_map_generator.py", line 15, in getMaps
    maps.append(yaml.load(map, Loader=yaml.FullLoader))
  File "yaml\__init__.py", line 79, in load
  File "yaml\loader.py", line 24, in __init__
  File "yaml\reader.py", line 85, in __init__
  File "yaml\reader.py", line 124, in determine_encoding
  File "yaml\reader.py", line 178, in update_raw
UnicodeDecodeError: 'gbk' codec can't decode byte 0xe0 in position 212: illegal multibyte sequence

I am a blind pilot and, Desire to spread its wings and fly to the blue sky.
Put on the blue pilot suit,Explore the mysteries beyond the stars.
I wish there were countless accessible games,Let us have unlimited choices.
All our ideals will come true and anything is possible in the future.

2023-09-14 15:13:08

@56 I have both installed

best regards, muhammad chafid

2023-09-14 17:43:29

@LynchHall Ok thanks, i think i got it. Your ysstem is using gbk encoding, which i don't know at all. I'll state in my code that only utf-8, the standard one, should be used. I hope it will solve the problem.

2023-09-14 17:58:23 (edited by zkline 2023-09-14 17:59:27)

Yeah, I thought it was likely an issue with localization. I'm not familiar with GBK either but it seems like something specific to China or Chinese territories.

I don't know how easy it is to switch to UTF-8 for the average user but presume there's a way to do so in region and language settings.

2023-09-14 18:55:23

@edern Salut, je viens de faire le tour de toutes les fonctionnalités du jeu et je te recommanderais quelque truc.
De la même manière qu'un fichier ou des touches dans la listes des unités achetables pour savoir ce qu'elles font, dans l'éditeur de map, un fichier ou des touches pour savoir ce que font les unités et les terrains.
Si c'est possible, avoir une option pour choisir sa couleur par défaut ou quelque chose comme ça, c'est plus anecdotique, mais quand je viens de jouer 1h en unité noir contre unité bleu, ça fait bizarre de jouer unité bleu contre unité violet.
Encore plus anecdotique, avoir une touche pour aller directement au début/à la fin de la ligne/colonne, ça permet de savoir de suite la taille de la map.
Je ne sais pas si tu as joué à tactical battle, mais y'a plein de petite option d'ergonomie dont tu pourrais t'inspirer si c'est faisable, par exemple un raccourcis clavier pour savoir sur quelle cible l'unité peut tirer ou d'autre chose du genre.
C'est tout ce que j'ai noté pour le gameplay, pour l'accès au jeu, au delà du bug chelou qui fait que des gens n'arrivent pas à le lancer et dont j'ai rien trouver pour aider sur internet hélas, si tu comptes faire des updates, notament pour la campagne, ou avoir un endroit pour mettre les maps faites par les joueurs, je ne sais pas si dropbox est le meilleur service. Je sais que certain utilise github, le site permet de mettre des informations de mise à jour entre autre.
Voilà pour ce que j'ai noté, un grand merci pour le jeu, je m'amuse vraiment bien et le projet est super cool. N'hésite pas si tu penses que je peux aider. je ne sais pas coder donc mes recommandations c'est en tant que joueuse, je ne sais pas si c'est implémentable mais comme j'ai dit, si pour le texte tu as besoin d'aide, ça doit pouvoir se faire.

2023-09-14 19:03:28

Hello.
I have a request.
Can you upgrade universal speech to the latest version, because ltest universal patch supports zdsr screen reader, which I am using.
You can copy this library from quentic play room, because it has latest universal platform.
Remember to copy a file called zdsrapi.dll.
I copied it to the game and it works.

2023-09-14 19:04:44

to every one, which have problem with running this game, install all visual c++ libraries google for visual c++ all in one, and you will find a package with all redistributables. It should help.

2023-09-14 19:11:15 (edited by DevilGuardian 2023-09-14 19:12:52)

At first I thought the runtimes that were caused due to the game not executing properly had something to do with the gen py folder that is located in The app data folder of the users machine. apparently not because it runs just fine for me. although That  would’ve  most likely change if I hadn’t installed those Microsoft visual studio packages to begin with.

The people who love you the most,   are the people who matter most in your life.

2023-09-14 19:38:47

@ 64 Had no effect

2023-09-14 20:36:46

This game is very amazing.
I think, that multiplayer mode will be awesome part of this game.
Great job and I am waiting for more updates.

2023-09-14 21:08:20

@Zael Je note ta première recommandation, qui ira de paire avec l'amélioration des infos disponibles dans les menus de recrutement. Malheureusement, je ne pense pas laisser le choix de la couleur, sauf après avoir atteint une version particulièrement stable. Pour ce qui est de déplacer rapidement son curseur, il existe déjà le raccourci ctrl + flèche, comme indiqué dans le lisez-moi.txt afin de sauter les cases de cinq en cinq. Lorsque le bord de la carte est atteint, un * au début du message le mentionne. Enfin, concernant tactical battle, j'y ai effectivement beaucoup joué. Mais, en toute transparence, je ne le trouve pas toujours très bon en terme d'ergonomie, notamment son choix de touches régulières comme F4 et la ponctuation. Ajouter un menu de sélection de cibles est noté, en tout cas.
Il faut en effet que je réfléchisse à un système d'updater, même si ce n'est pas la priorité. J'aime bien github, mais il est assez peu intuitif pour les non initiés. L'interface dropbox a l'avantage d'être assez simple et accessible pour tout le monde, je crois. Je rajouterai la version du jeu dans mon premier poste et tenterai de le garder à jour.
Et merci pour tes retours, ça me fait chaud au coeur. Pour l'instant, je n'ai besoin d'aide que pour ces étranges bugs de programmation, mais je cherche. Je n'hésiterai pas à demander si jamais j'ai besoin d'autre chose que de la programmation.

@mojsior I'm sorry, i thought my current version of universal speech was up to date. However, i can't find the dll you're speaking of. Could you send me a direct download link, for exemple? Thank you for your feedbacks. Alas, multiplayer is not planed for this game. Creating an online game is far, far over my skills, for now.

2023-09-14 22:04:55

This game is epic, sadly though I'm stuck on chapter 1, I move and the bike shoots at me no matter what, next turn I move again, and I think I get shot, and so it says that I'm defeated, I found a pattern to move to d2 though which triggers the next scene, that however doesn't refresh any sort of action on my part, so when I end the turn I get shot at yet again and defeated.

2023-09-14 22:19:01

Bonjour Edern,

Franchement, ton jeu est génial, j'ai testé le mode campagne car c'est le style de jeu que j'aprécie le plus. J'avais quelques suggestions à ce propos.

Si tu as envie de t'amuser à coder ça, ça serait simpa un système d'expé sur les personnages pour qu'ils montent en niveau et aquièrent divers compétences, un peu comme à la brave of cloudia pour ceux qui connaissent l'univers des jeux japonnais. Aussi, j'avais pensé à un système de boutique qui évoluerait au fil du temps, en fonction des chapitres terminés. ON pourrait ainsi y acheter des armes ou des objets de guérison, par exemple. D'ailleur, penses-tu faire des système de statue, comme dans les rpgs, du genre paralésie ou poison, par exemple? Sinon franchement j'adore cette première démo, j'ai l'impression de jouer à un brave of cloudia beaucoup plus simple à prendre en main et ça fait plaisir.

2023-09-14 22:27:36

@69,

The first chapter should be  very straight-forward. You just need to hit O to view your objective, and it's a fairly straight shot from your starting point to the end. You should not be attacked if you head straight for it and don't wander around trying to attack the enemy.

2023-09-15 12:06:53 (edited by edern 2023-09-15 13:31:39)

Hi everyone,

I've posted a new version of the game, 0.8.1. I hope some majors bugs are gone. Here the changelog, which is new, by the way:

Version 0.8.1 :
- Add chapter 3 to campaign mode.
- Story menu now show up correctly after ending turn, in campaign mode.
- Zones, bonus zones and bases now display their war funds value.
- Options now set language based on user system's language.
- Fixed some encoding bugs that make the game crash.
- The cursor is now correctly placed on starting game, in the following order: On headquarter, on base, on unit or at the center of the map.
- It is now possible to press space in recruitment and map editor menus to show an unit's infos.
- Fixed a bug that allowed airports to supply ships and submarines, even if those units can't move on this tile.
- When hovering the map to choose a target for an unit attack, it is now possible to press tab to open a more convenient menu.
- Increased capture action priority for infantry.
- Fixed a bug that makes the game crash after finishing a chapter open through load option on main menu.
- Increased default music volume a bit.
- Added support to ZDSR screenreader (thanks to mojsior).

@Ghaith I invit you to follow the advice of Zkline big_smile.

@djblind Merci beaucoup ! Malheureusement, je ne pense pas ajouter ce genre de mécaniques au jeu. Days of ruin n'est pas un RPG, seulement un tactical. Oh, et ce n'est pas une démo, mais une bêta. Hormis les bugs dont je m'excuse, tout le contenu de base est déjà présent dans le jeu.

Thank you, and don't hesitate to report bugs and suggest addings.

PS: Please delete your saves folders to assure new compatibility. Sorry about that.

2023-09-15 12:59:13

Helllo here is latest version os speech platform
https://drive.google.com/file/d/1NzvLGV … drive_link

2023-09-15 13:37:47

@edern. Great job, Are you planning on creating your own website to host your awesome games? Unfortunately, in Vietnam it is a bit difficult to download from dropbox because it has limited bandwidth. Also, can I repost your game to the Vietnamese community through my website?
And I will translate the game after my other games translation projects are completed. Please wait for me.

2023-09-15 13:49:37

@72
When I opened the program for the first time after decompressing it, I encountered the following error message.
Traceback (most recent call last):
  File "advance_wars.py", line 79, in <module>
  File "data\screens\screen_manager.py", line 24, in __init__
    self.addMainScreen()
  File "data\screens\screen_manager.py", line 76, in addMainScreen
    mainMenu = MainMenu()
  File "data\menus\main_menu.py", line 26, in __init__
    self.title = t("menus.main_menu.title")
  File "ytranslate\tools.py", line 100, in t
ValueError: no catalog has been selected

I am a blind pilot and, Desire to spread its wings and fly to the blue sky.
Put on the blue pilot suit,Explore the mysteries beyond the stars.
I wish there were countless accessible games,Let us have unlimited choices.
All our ideals will come true and anything is possible in the future.